HTML

Foci és Forma 1

A futbalvilág legfontosabb történései és a száguldó cirkusz eseményei

Friss topikok

  • Takács Gábor: No, ezt jól megaszontad +int te szörnyeteg. Még hogy nem vagy tanulékony.:) Hajrá Kaposvölgye! Rem... (2007.09.27. 15:49) Orbán kontra Torgyán
  • Takács Gábor: Köszönet a cikkért, most azt szervezem,h ez a lelkes beszámoló kikerüljön a Hali öltőjének a falár... (2007.09.24. 20:19) Guzmics Ricsi a legnagyobb király…

Linkblog

Archívum

Tiszta hidegháború

2007.09.19. 12:18 | Docilemonster | Szólj hozzá!

Kedves Olvasóim!

Már megint sport témában kívánom gondolataimat megosztani Veletek! Úgy gondolom, emellett sem mehetek el szó nélkül, mert ez is egy elég gáz ügy. Szóval Forma1-es kémbotrány.

Nem tudom, hogy mennyire ismeritek a részeteket, de a lényeg az, hogy a Ferraris mókus nevezett Nigel Stepney egy szép nap gondolt egyet, és odaadott McLarenes spanjának nevezett Mike Coughlannak egy 800 oldalas dokumentációt, ami ki tudja, miről szól. Az őszi rigók arról dalolnak, hogy kb. az egész Ferrari beállítási struktúráját és egyéb igen diszkrét adatokat tartalmazó paksamétáról beszélünk. Ne legyenek naiv gondolataink az F1-el kapcsolatban, a boksz utcában megy keményen a batyizás, mindenki spanyol mindenkivel, de kifelé adja mindeni álszent módon a nagy rivalizálást. Ezen emberek többsége évtizedek óta együtt dolgozik, szóval nincs szó semmiféle öldöklő harcról ez biztos. Ha ezt alapvetésnek vesszük, akkor világos az is, hogy zajlik keményen az információáramlás is, szóval nehezen tudom elképzelni azt, hogy van TITOK a száguldó cirkuszon belül (kezdve Cora Schumacher mellbőségétől és bugyija színétől, egészen az egyes autók pontos paraméteréig. Szóval az alapvető hiba nem is ebben van, hanem abban, hogy azért álljon meg a nászmenet, és azért hivatalos papírokat ne lopkodjunk el egymástól, mert azt azért mégsem illik. Más, ha megbeszéljük pletyka szinten, és más ez, azért az gondolom, világosan látszik, de ha mégis égető szükségünk van ezekre az adatokra, ahhoz, hogy Mr. Gőggel újra megnyerjük a VB-t, akkor is azért talán ne adjuk oda a 800 oldalt az asszonynak, aki tirpák módon (és enyhén fogalmazok) fogja magát a kis ridiküljével, és letipeg a legközelebbi fénymásoldába, hogy lehúzza az anyagot. Ha már ekkora hülye vagy akkor kend meg csórikámat vagy valami, mert így még jó, hogy felhívja a zsarukat. És tessék, most áll a bál. A De nem csak az asszony degenerált a McLaren családban, a drága jólelkű pótpilóta De La Rosa, sem egy IQ-huszár, mert azt írja a mérnökének, hogy szó szerint idézem „Hello Mike. Ismered a "Vörös Autók" súlyelosztását? Fontos lenne tudni, hogy kipróbálhassuk a szimulátorban. Előre is köszi. Pedro.” És ezt csak így lájtosan e-mailben kérdi a drága spanyol kolléga, aki – ne legyenek illúzióink – megbeszél mindent kis ugribugri morcivagyokmertnemengemtoltok Alonso spanjával. Többek között az is napvilágra került, hogy ilyen adatokat is tudott a grafitszürke (szándékosan nem írtam ezüstöt) gárda, hogy a pirosak mikor mennek a boxba. Azért így könnyű stratégiázni.

A büntetés ugye a konstruktőri pontok annulálása, de a pilóták pontjának hiánytalan megtartása. Nemtom, Te hogy vagy vele, de én szarok arra, hogy ki a konstruktőri bajnok, tök lényegtelen, az csak arra jó, hogy ha más adja az egyéni meg a csapat győztest a végelszámolásnál, akkor az egyéniről lecsúszó csapat tud villogni, hogy bi-bi-bííí a másikat meg mi nyertük – szigorúan a szurkolók szemszögéből vizsgálva. No meg jár utána egy halom lóvé a csapatnak. 100 millió dollár, ami 30 millió, mert bár a pontokat elvették, de az utána járó lóvét nem, így azt a kis aprót a McLaren nevetve kifizeti, és beleröhög az emberek arcába: 30 milláért, ami F1-es körökben nem pénz, megvolt minden adat, arra, hogy révbe érjünk. Drága kopasz barátunk, Ron pedig minden erejével azon küzd jelenleg is, hogy magával rántson minél több nagyra becsült barátját bele a mély szakadékba, Az elsőszámú célpont Alonso legnagyobb cimbije, Flavio, a playboy.

De szubjektívből kicsit objektívbe átcsapva: a Ferrari is hibás, mert jobban is figyelhetett volna alkalmazottjaira, bár ez roppant nehéz, mert ugye fő a bizalom, de mint lájuk annyira nem is. Meg akár építhettek volna egy olyan autót, ami megbízhatóbb és jobb, mint a mostani gép és akkor a kis francia egérkének nem kéne minden héten háromszor templomba járni, és azon imádkozni, hogy ugyan zárják már ki a kis kopaszékat. Ami még gyönyörű az ügyben, hogy a nevezett 2 főmérnök kéz a kézben akart átpártolni a megboldogult BAR, ma Honda csapathoz. Kétségünk ne legyen afelől, hogy kettejük közreműködésével nem 2 (!) pontjuk lenne 13 futam után és nem a tökutolsó (előtti) helyen állnának, hisz operatív tehetségüket igencsak megvillantották az idén, és ki tudja, hogy mióta. Érdekességképpen az előző 3 évben gyűjtött BAR pontok az év végi elszámolásnál, zárójelben az elért helyezés: 2006: 86 (4.), 2005: 38 (6.), 2004: 119 (2.)

Summa summárum: várok gazdag, nagyon gazdag, zsíros befektetőket, akik szívesen fektetnének be egy új F1-es csapatba, mindenkitől egy kis apróért megvesszük az infókat, veszünk egy jó kis fénymásolót, hogy, nehogy már ezen csússzunk el, és építünk egy világbajnok autót. Titkos tanácsadónak leszerződtetetjük a 2 nevezett urat. Ha meg kiderül, akkor röhögünk, ha ki kell fizetni azt a kis alamizsnát Maxnek, hisz neki is élnie kell valamiből.

Azért remélem, hogy erre a közjátékra nem megy rá, a Forma1 jóhíre, nehogy úgy járjon, mint a Tour de France, ahol minden élmenőnek „fehér por” jön ki a füléből.

A bejegyzés trackback címe:

https://docilemonster.blog.hu/api/trackback/id/tr33170248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása